دریاچه بز سینه که با نام دریاچه بز سینا نیز شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی ارومیه در فاصله ۵۴ کیلومتری جنوب غربی شهر است و در قسمت شرقی قله بز سینه، از رشته کوه زاگرس قرار دارد.

این مجموعه که شامل دو دریاچه با فاصله ۴۰۰ متری از یک‌دیگر می‌شود، سرچشمه دو رود بزرگ گدار و دیزج است. آب این دو دریاچه از ذوب برف‌ یخچال‌های ارتفاعات بز سینا و بارش باران تامین می‌شود.

کوه بوز سینا

    آدرس: استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه، بخش سیلوانه، دهستان مرگور
    فاصله تا آبشار سوله دوکل: ۲۵ کیلومتر

بز سینا یا بوز سینه کوهستانی واقع در زاگرس شمالی است؛ کوهی در نزدیکی مرز دو شهرستان ارومیه و اشنویه (مابین قله دالانپر در بخش سیلوانای شهرستان ارومیه و قله زردکوه در شمال شهرستان اشنویه) و همچنین مرزهای مشترک ایران با کشورهای عراق (اقلیم کردستان عراق) و ترکیه که ارتفاع آن از سطح دریا ۳,۴۸۰ متر است و به بام مرگور شهرت دارد. «بز سینا» در زبان کردی کرمانجی، به‌معنای کوه خاکستری و «بوز سینه» در زبان ترکی آذربایجانی به‌معنای «دامنه یخی» است.

کوه بوز سینا یکی از مناطق بکر و ناشناخته ایران و از مرتفع‌ترین کوه‌های استان آذربایجان غربی است و دو رود بزرگ گدار و دیزج از آن سرچشمه می‌گیرند. در ارتفاعات این کوه، یخچال و برف چال‌های دائمی وجود دارند. کوهنوردی و یخ‌نوردی در دهلیزهای پربرف از محبوب‌ترین تفریحات در این منطقه هستند.