از مهمترین جاذبه های پیرانشهر «بازارچه مرزی» این شهر است. مرزی بودن منطقه، پائین بودن قیمت ها و همچنین تنوع اجناس و مارک ها باعث شده است مسافران از این بازار برای خرید دیدن کنند.

این شهرستان نزدیکترین شهر به مرز عراق است و دارای مبادلات گسترده اقتصادی و فرهنگی با شمال عراق می باشد که این امر منجر به ایجاد بازارچه مرزی تمرچین و بازارچه کالاهای خارجی با پاساژهای بسیار در قلب بافت شهر شده است.

پیرانشهر یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی است که جمعیتی در حدود صد هزار نفر دارد. بدون شک شلوغ‌ ترین نقطه این شهر، بازارچه مرزی پیرانشهر است که در داخل شهر و در امتداد خیابان امام واقع شده است.

این شهر بسیار نزدیک به مرز عراق و پایانه مرزی تمرچین قرار دارد و مبادلات گسترده ‌ای با کشور عراق در آن صورت می ‌گیرد. غیر از این بازارچه، بازارچه مرزی تمرچین نیز گزینه خوب دیگر برای کسانی است که به خرید علاقه دارند. پایانه مرزی تمرچین حدود ۱۰ کیلومتر با شهر پیرانشهر فاصله دارد.

در این منطقه انواع کالاهای خارجی از جمله لوازم خانگی، بهداشتی و صنعتی و … با قیمت و کیفیت مناسب به مصرف کنندگان عرضه می گردد. این بازار در حال حاضر از فعالترین مرزهای کشور است و دارای ده ها مجتمع تجاری میباشد.