روستای گردشگری قینرجه از توابع بخش تخت سلیمان تکاب به علت وجود آبشار زیبا، مجموعه چشمه های آبگرم طبیعی و طبیعت بکر هدف سفر بسیاری از ساکنان شهرهای همجوار است. در این روستا آبهای گرم فراوانی وجود دارد که هر یک به نوبه خود دارای خاصیت جداگانه ای هستند. این چشمه های آبگرم دارای املاح و مواد معدنی بسیاری هستنند که برای درمان انواع درد های مفاصل مفید و حائز اهمیت است و هرسال تعداد زیادی گردشگر به این منطقه آمده و از این طبیعت خدادادی استفاده می نمایند. در این منطقه حوضچه ها بهسازی شده و آلاچیق نیز وجود دارد.

روستای گردشگری قینرجه یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری تکاب است که در فاصله چهل کیلومتری مرکز شهر تکاب و در فاصله پانزده کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان واقع شده است، دارای جاذبه‌ های خاص طبیعی از جمله آبشار و چشمه ‌های آب گرم متعدد است که هر یک دارای خاصیت جداگانه ای هستند. مثلا" آب گرم قطور که در شمال روستای قینرجه در کیلومتر سه واقع است برای شستشوی احشام که مبتلا به بیماری گری و قارچ پوستی هستند بکار می رود. این چشمه های آبگرم دارای املاح و مواد معدنی بسیاری هستنند که برای درمان انواع درد های مفاصل مفید و حائز اهمیت است و هرسال تعداد زیادی گردشگر به این منطقه آمده و از این طبیعت خدادادی استفاده می نمایند.

آبگرم قینرجه

آبگرم قینرجه در پنج کیلومتری شمال روستای قینرجه در شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی و بالاتر از آبگرم قطور از میان یک دره سنگی، در جریان است. در جلو دربند محل جریان آبگرم دو حوضچه توسط ساکنین روستا درست شده است که با توجّه به طبّی و درمانی بودن این آبگرم، در فصول گرم و هوای آزاد از آن استفاده شده و بخشی از این آبگرم با لوله کشی به حمام مرکز روستا منتقل گردیده است تا بدون استفاده از سوخت، جهت استحمام اهالی روستا مورد استفاده قرار گیرد.

آبشار قینرجه

آبشار فصلی قینرجه در قسمت غربی کوه بلقیس و در محل روستای قینرجه (از توابع تازه کند) در شمال تکاب قرار دارد و بسیار زیبا و دیدنی است. این آبشار در مسیر رودخانه ای است که در این روستا جریان دارد و در فصول گرم سال آب آن جهت مصارف کشاورزی بسته می شود. همچنین دامنه های کوه بلقیس با ارتفاع ۳۳۳۲ متر نیز یکی از زیباترین جلوه های طبیعی این منطقه است که پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد. سنگ های این منطقه متمایز بوده و بویی خاص دارند، خاک و سنگ این منطقه بیشتر شبیه سنگ های آتشفشانی است و چشمه های جوشان و معدنی به وفور دیده می شوند. بناهای تخریب شده متعلق به هزاران سال پیش و مردمانی پرتلاش و کم ادعا، از ویژگیهای این منطقه است. در یک کلام ترکیب طبیعت و تاریخ در این منطقه جالب توجه است.

آبگرم حاشیه رودخانه (حمام قدیم)

در قسمت غرب و پائین دست آبگرم قینرجه که به دربند نیز معروف است، آب گرمی وجود دارد که در یک زمین نسبتاً مسطح با دهانه تقریبی بیست متر مربع واقع شده است. آب موجود در آن به حالت فوران با حبابهای جوشان از اعماق زمین بالا می زند. دمای تقربی آب حدود چهل درجه سلسیوس است. استفاده از این آبگرم برای کسانی که شنا بلد نیستند، خطرناک است چون عمق آب خیلی زیاد و نامشخص است. تاکنون چند نفر در این آب غرق شده اند که حتی با وجود کمک گرفتن از غواص، موفق به پیدا کردن جنازه نشده اند. گفتنی است چند صد متر پایین تر از این قسمت، حوضچه ای در ادامه آب حمام قدیم برای استفاده بهتر درست شده است.

امکانات رفاهی منطقه

در این مجموعه ده واحد آلاچیق و دو واحد توقفگاه خودرو احداث شده و مسیر ورودی برای دسترسی به مجموعه آبگرم قینرجه به طول یکهزار و پانصد متر با احداث یک دهنه پل تعریض و تسطیح شده است. علاوه بر این، امکانات اقامتی مناسب از جمله آلاچیق در کنار آبشار زیبای روستای قینرجه تکاب احداث شده که موجب رفاه حال بازدید کنندگان از این آبشار در فصل بهار و تابستان شده است.

چشمه های آبگرم طبیعی روستای قینرجه نیز بهسازی و با احداث چهار دهنه استخر آبگرم طبیعی و جدول گذاری محوطه، ساماندهی شده است. برای تأمین آب آشامیدنی این مجموعه یک منبع آب شرب و خط انتقال آب از چشمه تا منبع و همچنین سرویس‌ های بهداشتی مناسب و خدمات رفاهی دیگری تعبیه شده است.