مجتمع آبدرمانی تخت سلیمان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری-درمانی آذربایجان غربی است که سالانه پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران از مناطق مختلف کشور است. این مجموعه آبگرم تخت سلیمان در روستای احمد آباد پذیرای گردشگران است. این مجتمع تفریحی و رفاهی دارای تجهیزات گرمایش از کف، اماکن اقامتی و چند باب سوئیت نیز می باشد.

تکاب دارای چشمه های آب گرم طبیعی در مناطق تخت سلیمان و قینرجه است و این چشمه ها از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان محسوب می شوند. در فاصله دو کیلومتری شمال غربی روستای احمدآباد علیا در تخت سلیمان، چشمه ‌های آب ‌گرم وجود دارد که بنا به روایت گذشتگان خاصیت درمانی داشته و مورد استفاده عموم قرار می ‌گیرد. در نقاط نزدیک این آبگرم ‌ها،‌ چشمه های آب سرد نیز وجود دارد که آنها نیز خاصیت درمانی دارند. این آبها بعلت داشتن املاح معدنی گوناگون بعد از طی مسیر، بر روی زمین رسوباتی به رنگهای سفید، زرد مایل به نارنجی و در بعضی موارد کاملاً قرمز بر جای می ‌گذارند.  این مکان و چشمه ها اخیرا بصورت بسیار مدرن بازسازی شده و بنام مجتمع آبگرم تخت سلیمان شناخته میشود.

مجتمع آب گرم تخت سلیمان که در زمینی به مساحت یک ‌هزار و پانصد مترمربع احداث شده است، دارای دو استخر بزرگ آبگرم و امکانات مجهز برای آب درمانی بوده و آب آن از محل چشمه های آب گرم طبیعی تخت سلیمان تامین می شود. این آب گرم مجهز به استخر و سالن سر پوشیده، محوطه و حوضچه‌ های مختلف آب گرم مردانه و زنانه می باشد. این مجموعه تفریحی گردشگری دارای امکاناتی چون استخرهای آبگرم، سونا، جکوزی، استخرهای آب سرد، پارک کودک، پیست دوچرخه ‌سواری و سالن آمفی تئاتر نیز می ‌باشد.

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۷ در آبگرم احمد آباد تخت سلیمان تعمیرات اساسی انجام گرفته است. تعمیرات موتورخانه، تعویض تاسیسات مکانیکی، تعویض و نوسازی کاشی های کف سالن های انتظار و استخر، ایجاد رختکن، بازسازی ساختمان مدیریت مجموعه، تعمیر و رنگ آمیزی آلاچیق های موجود در محوطه از اقدامات انجام گرفته در این مجموعه است. همچنین دو باب سوئیت اقامتی تاسیس شده و بتن پلاکهای مجموعه به لحاظ فرسودگی برچیده و اقدام به محوطه سازی و کف سازی شده است. بدلیل برودت منطقه اتاقکی برای ورودی آب گرم استخر ها احداث شده تا گرمای آب چشمه به هدر نرود.

بد نیست بدانید که اکثریت ساکنان احمدآباد، کرد زبان هستند که به لهجه اردلانی از گویش سورانی تکلم می‌ کنند. همچنین بخشی از مردم روستا آذری هستند.

این مجتمع در مسیر جاده تکاب به تخت سلیمان و پنج کیلومتری مجموعه باستانی تخت سلیمان در دو کیلومتری روستای احمدآباد واقع شده است.