بیمضرته از روستاهای اشنویه در آذربایجان غربی است و دشت‌ های سرسبز و زیبایی آن گردشگران زیاذی را به این منطقه می کشاند. تپه قلات سید بیمضرته نیز در این روستا واقع شده که در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۵۹۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در این منطقه با گذراندن ساعاتی در طبیعت زیبا و دیدن آثار تاریخی اوقات خوشی را می توانید سپری کنید.

شهر اشنویه مرکز شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی قرار دارد که در فاصله ۷۰ کیلومتری ارومیه، در جنوب غربی استان واقع شده است. اشنویه به دلیل داشتن طبیعت سرسبز و مناظر زیبا در کنار روخانه های خروشان همیشه مورد توجه گردشگران است. روستاهای این منطقه در جذب گردشگران نقش عمده ای دارند. در این میان روستای بیمضرته در این شهرستان از اهمیت ویژه برخوردار است. این روستا یکی از نقاط زیبای طبیعت اشنویه است ولی بدلیل آثار تاریخی کشف شده در این منطقه معروف شده است. بیمضرته (در برخی منابع  بیمزرت) از توابع بخش نالوس شهرستان اشنویه در آذربایجان غربی است و در دهستان هق قرار گرفته است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۲۹ نفر (۱۷۷خانوار) بوده ‌است.

این روستا دارای گورستانی تاریخی می‌ باشد که ابعاد آن ۲۰۰ *۲۰۰ متر است و قدمت آن به قرن هفتم هجری می ‌رسد. سنگ قبرهای ساده‌ فراوانی در این گورستان قرار دارد. همچنین بقایای مخروبهٔ یک کلیسای قدیمی نیز در نزدیکی این قبرستان واقع شده که سکونت مسیحیان را در دوران گذشته در این منطقه نشان می ‌دهد. همچنین تپه قلات سید بیمضرته که قدمت آن به هزار سال قبل از میلاد می رسد، در این منطقه واقع شده و در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شماره‌ ثبت ۱۹۵۹۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در این تپه‌ تاریخی آثاری نیز بدست آمده است.

روستای بیمضرته از روستاهای اشنویه و در جنوب غربی شهر اشنویه واقع شده است. این روستا ۷ کیلومتر با شهر اشنویه فاصله دارد و از طریق جاده روستای سنگان در غرب اشنویه می‌ توان به این منطقه رفت.