پیست اسکی خوشاکوی ارومیه، یکی از کانونهای مهم ورزشهای زمستانی در شمالغرب کشور است. این پیست در ۳۴ کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان نزدیک روستای خوشاکو واقع شده و هر سال با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی بازانی از کشورهای خارجی و استانهای مختلف کشور و علاقمند به ورزشهای زمستانی است.

پیست اسکی خوشاکو یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور است که در فصل زمستان به دلیل موقعیت طبیعی و آب و هوایی همچنین بارش مناسب برف، شرایط خوبی برای پیست اسکی در این منطقه به وجود آمده است. این منطقه کم نظیر سالانه گردشگران و ورزشکاران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می کند.

این منطقه به دلیل برخورداری از کوه‌های با شیب مناسب، چشم‌انداز زیبا و تجهیزات ورزش‌های زمستانی، موقعیت ویژه‌ای جهت فعالیت‌ علاقمندان به ورزش اسکی دارد.

پیست اسکی خوشاکو  به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب قابلیت ایجاد پیست اسکی روی چمن را نیز دارا می ‌باشد که هنوز اقدامی در این مورد انجام نگرفته است.

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین نقاط ایران برای تفریحات هیجان‌انگیز زمستانی است. این پیست که تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی و از جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شود، با چشم‌اندازهای عالی، کوه‌هایی با شیب مناسب و امکانات کافی، ماجراجویان زیادی را در فصل زمستان به‌سمت خود جذب می‌کند.

پیست اسکی خوشاکو کجاست؟

پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این پیست در منطقه برفگیر راژان جای گرفته است.

    آدرس: استان آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، روستای خوشاکو

دسترسی به پیست اسکی خوشاکو

برای دسترسی به پیست خوشاکو دو مسیر پیش رو دارید:

    مسیر اول: از ارومیه حرکت کنید و راهی جاده انهر به‌سمت ترگور شوید. بعد از سه‌راه ۱۴ شهید به‌سمت چپ برانید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.
    مسیر دوم: از ارومیه راه بیفتید و به‌طرف تفرجگاه بند بروید. بعد از سد شهرچای و روستای راژان به‌سمت راست حرکت کنید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو برسید.

معرفی پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است.

این پیست یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به شمار می‌رود و با ۵۰ هزار مترمکعب و پوشش گیاهی مناسب، قابلیت استفاده به‌عنوان پیست اسکی روی چمن در تابستان را نیز دارد. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد.

پیست خوشاکو به‌سبب موقعیت مناسب جغرافیایی علاوه بر اینکه مکانی برای ورزش‌های زمستانی است، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی، علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود فرا می‌خواند.

امکانات پیست اسکی خوشاکو

پیست خوشاکو علاوه بر شیبی مناسب و منظره‌ای زیبا،‌ امکاناتی از قبیل سه تله‌سیژ و یک تله آموزشی دارد. این پیست همچنین لوازم اسکی را با قیمتی مناسب اجاره می‌دهد. رستورانی در پایین پیست وجود دارد که چند نوع ساندویچ ساده، چای و نسکافه را به مشتریان عرضه می‌کند. ضمن اینکه در این مکان سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

در نزدیکی پیست خوشاکو، هتلی قرار دارد که امکان اقامت را برای گردشگران و ورزشکارن فراهم ساخته است. ازاین‌رو اسکی‌بازان و همچنین مربیان به‌راحتی می‌توانند در این هتل اقامت کنند.

نکات بازدید از پیست اسکی خوشاکو

  •     پیست اسکی خوشاکو از طریق راه آسفالت قابل دسترسی است.
  •     پیست خوشاکو روزهای تعطیل از ساعات ۹ تا ۱۶ فعالیت می‌کند.
  •     در زمستان می‌توانید از بیرون پیست، تیوب اجاره کنید که بسیار هیجان‌انگیز و باصفا است.
  •     در مواقع سرد سال علاوه بر جاده‌ منتهی به پیست، مابقی جاده‌ها نیز برفی هستند. ازاین‌رو حتما تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ با خود به‌همراه داشته باشید که برای عبور و مرور دچار مشکل نشوید.