در نزدیکی شهر شاهین دژ نقشی بر سنگ دیده می شود که به سنگ نگاره عقربلو معروف است. سنگ نگاره های این منطقه از نوع کنده کاری و متعلق به دوران نوسنگی می باشند. این نگاره ها نه تنها دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند بلکه از نظر قدمت نیز اهمیت بسزایی دارند. بر این اساس بنظر می رسد نگاره های منطقه عقربلو می تواند فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهرره وری های فرهنگی و توسعه گردشگری کشور باشد. لازم به یادآوری است که این سنگ نگاره به ثبت ملی رسیده است.

سنگ نگاره ها از کهن ترین و ماندگارترین جلوه های هنری جامعه انسانی محسوب می گردند و می توانند اطلاعات ارزشمندی ازباورها، آیین ها، آداب و رسوم، اسطوره ها و سایر منظرهای زندگی نوع بشر در دوران کهن را به نیایش بگذارند. استان آذربایجان غربی یکی از کانون های مهم این میراث عظیم و ارزشمند است که هنوز مورد پژوهش جدی قرار نگرفته است. در این میان آثار و نقوش متلعق به هزاره هشتم قبل از میلاد در روستای عقربلواز توابع شاهین دژ  از منحصربه فردترین آثار و نقوش صخره ای به شمار می رود.

در حدود ۵۰۰ متری شمال روستای عقربلو صخره ‌ای وجود دارد که دارای سطحی صاف وصیقلی است. درضلع شرقی این سطوح آثار حجاری انسان عصر شکار به چشم می ‌خورد. این نقوش تصاویر زیبایی از چند بزکوهی و یک سری علائم دیگر را به تصویر کشیده است. اطلاعات دقیقی از زمان ایجاد این نقوش در دست نیست اما احتمال داده می شود که مربوط به دوره پارینه سنگی باشند. این نقوش معمولاً آرزوهای نقاش را به تصویر می ‌کشد، وجود این نگاره ها نشان از دیرینگی سکونت انسان در این مناطق دارد.

نقوش صخره‌ای عقربلو در روستای عقربلو در ۸ کیلومتری غرب شاهین ‌دژ در کنار رودخانه دائمی زرینه رود شاهین دژ واقع گردیده است.