از جاذبه های گردشگری چالدران، شیرین بولاغ آواجیق است که بعلت طبیعتی زیبا همواره مورد توجه گردشگران است و می توانید از این منطقه در تمام ایام سال لذت ببرید.

آتلار بولاغی (شیرین بولاغ فعلی) نام چشمه ای پرآب و منطقه ای ییلاقی و سرسبز در شمالغرب کلیسا کندی است که آبی خنک و گوارا دارد، این منطقه سرسبز و باصفا در گذشته چراگاه اسبهای پاشاخان میرپنج و محمد قلی خان سرتیپ سرحددار آواجیق بوده است. محوطه این چشمه در حال حاضر تبدیل به تفرجگاهی زیبا و جذاب شده که با توجه به موقعیت ویژه آواجیق و جلوه های طبیعی و خدادادی و همچنین بهره مندی از ظرفیتهای بالقوه این منطقه حاصلخیز همواره مورد توجه گردشگران است. آواجیق که دراصطلاح محلی به آن محال آواجیق گفته می ‌شود بالغ بر۴۰ روستا است که اکثراین روستاها باترکیه هم‌ مرز می‌ باشند. کلیسا کندی بزرگ‌ ترین آبادی محال آواجیق ازنظر جمعیت است که فاصلهٔ آن با شهر ماکو ۳۰ کیلومتر و با شهر چالدران ۴۰ کیلومتر است.

از مناظر طبیعی آواجیق می‌ توان آبشار عرب دیزج و تفرجگاه شیرین بلاغ، غارهای سنگی و چشمه ‌های داشبلاغ و زی سو را نام برد. ییلاقات آواجیق در بهار و تابستان با انواع گیاهان و گل ‌های وحشی و چشمه ‌های گوارا و هوای خنک از بی نظیرترین ییلاقات شمال غرب است. عمده شهرت این منطقه به نام کلیساکندی است که به علت وجود یک کلیسای باستانی با قدمتی بسیار کهن در موقعیت تقریبی مرکز شهر کنونی است ولی متأسفانه اکنون هیچ اثری از بنای تاریخی کلیسا باقی نمانده است.