آبشار عرب دیزج که با نام‌ شرشر عرب دیزج نیز شناخته می ‌شود، در ۳۷ کیلومتری شمال‌ غرب سیه‌ چشمه و در حاشیه روستای عرب دیزج قرار گرفته است. این آبشار چشم‌ اندازهایی بسیار زیبا دارد. تعدادی از غارهای طبیعی نیز در دل کوه‌ های مشرف به آبشار جای گرفته ‌اند که در نوع خود کم ‌نظیر هستند. اگر از علاقمندان به طبیعت هستید حتما از این آبشار طبیعی دیدن کنید.

آبشار عرب دیزج یکی از آبشارهای زیبای شهرستان چالدران است و از چشم انداز طبیعی بکر و چشم نوازی برخوردار است. آب و هوای لطیف و معتدل و همچنین وجود آبشار زیبای دیگر در فاصله حدود صد متری غرب این آبشار و نیز فضای سر سبز، بکر و مناظر طبیعی دل انگیز همواره پذیرای دوستداران طبیعت و فرار از هیاهوی شهری است. کوه‌ های بلند و صخره ‌های عمودی شکل در اطراف آبشار و دامنه ‌های سرسبز منظره چشم نوازی دارد. اطراف این آبشار انواع گیاهان دارویی و خوراکی یافت می شود. آب آبشار پس از سقوط از دل کوه، در قالب رودخانه ‌ای پرتلاطم از نزدیکی روستا عبور می ‌کند. چشمه آب معدنی زرسو نیز که از کوه‌ های مرزی می جوشد و دارای طعمی خوش و گازدار است، در این منطقه قرار دارد.

این آبشار زیبا از بالای کوه سرازیر شده و در مسیر دسترسی به آبشار، غارهای طبیعی و مناظر بسیار زیبا دیده میشود که از این مناطق طبیعی در نزدیکی آبشار میتوان به دره آبگره و کوه شاه بندلو اشاره کرد. افراد دوستدار طبیعت برای بهره مندی از این مناظر طبیعی خدادادی و چیدن گیاهان داروئی منطقه، هرسال به این مکان سفر می کنند.شهر زیبای چالدران از شهرهای آذربایجان غربی و در شمال غربی ایران قرار گرفته است.

آبشار زیبای عرب دیزج در فاصله ۲ کیلومتری جنوب غربی روستای عرب دیزجی آواجیق شهرستان چالدران و در فاصله کمی از روستای عرب دیزجی و فاصله ۳۷ کیلومتری شهر چالدران و ۴۵ کیلومتری غرب شهرستان ماکو قرار گرفته است.